Revoluční transformace v bankovnictví: Jak se z manažerů stávají úspěšní podnikatelé
4. 12. 2024
Jan Chlumský, host podcastu Myšlením na vrchol, strávil 18 let v retailovém bankovnictví, kde prošel několika pozicemi, včetně vedení několika poboček a práce na centrále. Přestože měl stabilní zaměstnání, cítil, že osobně i profesně stagnuje.
„Začal jsem si uvědomovat, že se nepohybuji nikam dál a že ani instituce, ve které jsem pracoval, se neposouvala. Naším hlavním cílem bylo plnit čísla pro akcionáře, což je určitě důležité, ale nesmí se zapomínat na klienty a zaměstnance“
Popisuje Jan Chlumský, co jej vedlo k životní změně a rozhodnutí opustit svou pracovní pozici.Když se rozhodl hledat nové výzvy, narazil na příležitost ve finanční skupině Partners. Proběhlo několik schůzek s vedením společnosti a ukázalo se, že by jeho 18 let zkušeností z bankovnictví mohlo být přínosem v roli manažera franšízových poboček. „Plácli jsme si a od té doby mám na starosti franšízový koncept v Partners. Je to obrovská změna, ale také naprosto osvobozující,“ dodal Jan Chlumský v našem podcastu.
V rozhovoru mimo jiné vysvětluje, jaký potenciál mohou mít franšízy Partners nejen pro stávající finanční poradce, ale také pro ty, kteří přicházejí z bankovního prostředí. Franšízanti mají možnost nejen rozvíjet vlastní podnikání, ale také se stát součástí rozrůstající se sítě bankovních poboček, které kombinují poradenský přístup s bankovními službami. Co vše toto podnikání obnáší? Jaké příležitosti přináší pro podnikatele? Jaké benefity nese pro zákazníky? To vše se dozvíte v rozhovoru s Janem Chlumským v podcastu níže.
Revoluce v bankovnictví
Jak zmínil Jan Chlumský, Partners Banka není pouze o prodeji produktů pod vlastní značkou, ale o tom, jak nejlépe sloužit klientovi. „Když přijde klient na pobočku Partners Banky, neznamená to, že dostane pouze produkty od Partners. Můžeme mu nabídnout to nejlepší od dalších finančních institucí. To je něco, co klasické banky prostě nenabízejí,“ vysvětluje Jan Chlumský. Tento přístup, kdy klient získává možnost vybrat si ten nejlepší finanční produkt bez ohledu na to, kdo ho poskytuje, je jedním z hlavních principů poradenské Partners Banky. Poradci totiž nejsou omezeni nabídkou produktů Partners, ale využívají široké portfolio od různých finančních institucí. Tato flexibilita je jednou z hlavních výhod pro klienty, kteří mohou dostat doporučení napříč trhem, včetně možností od jiných bank, pojišťoven či investičních společností.
Tímto způsobem nová česká banka staví na dlouholeté tradici finančního poradenství a zároveň přináší nový model bankovnictví, který je více orientovaný na potřeby klienta než na produkty samotné banky.
Tento model, kombinující poradenské služby a bankovní produkty, nejenže transformuje český finanční trh, ale také otevírá nové možnosti pro podnikatele, kteří chtějí rozvíjet vlastní byznys ve finančním sektoru.
Unikátní transformace a příležitosti ve finančním poradenství
Partners Banka vstoupila na český trh jako unikátní hráč s cílem spojit sílu poradenské sítě finanční poradců s tradičními bankovními službami. Aktuálně dokončila rebranding svých poboček Partners Market na nové pobočky letos spuštěné Partners Banky. Celkový počet poboček aktuálně dosáhl 175 a tvoří tak čtvrtou největší bankovní síť na trhu.
Pro příštích 12 měsíců je v plánu otevřít 15–20 nových poboček. „Soustředíme se zejména na menší obce s počtem obyvatel mezi 10 a 20 tisíci, ze kterých odcházejí ostatní banky. V současnosti plánujeme otevírat nové pobočky zejména ve Středočeském kraji a na severu a západu Čech,” popisuje plány Jan Chlumský, manažer pobočkové sítě franšíz Partners.
Přeměna Partners Marketů na pobočky Partners Banky
Přeměna původních Partners Marketů (franšízové sítě kamenných poboček s finančním poradenstvím) na pobočky Partners Banky je strategickým krokem, který propojuje poradenský model s plnohodnotnými bankovními službami. Zároveň s sebou nese i designové změny. Pobočky Partners Banky si i po rebrandingu zachovaly moderní čistý design. Hlavním prvkem a současně dominantou každé pobočky je velké světelné logo s integrovanou výstrčí, na které je umístěno logo stromu. Dolní tyrkysové pruhy jsou nově doplněny tečkovanými polepy v horní části výlohy. Dalším prvkem je korálová kulatá samolepka (takzvaný button) s textem Nezávislé poradenství, která svou barvou upoutá pozornost mezi ostatními tyrkysovými komponenty.
„Novinkou je pak světlopropustný celopolep výlohy se signifikantními bankovními claimy a obrázky ve 3D. Jsou instalovány na pobočky, kde máme více než tři výlohy nebo potřebujeme zajistit diskrétnost jednacího místa. Obecně jsme ale chtěli, aby lidé viděli do pobočky přímo zvenku ulice díky proskleným výlohám bez rušivého reklamního sdělení,“ popisuje Jan Chlumský. Veškeré materiály, informace a sezónní kampaně tak primárně zůstávají i nadále v rámci digitálního panelu, případně přidaného clip rámu.
Příležitost pro podnikatele ve financích
Franšízový model Partners Market nejenže umožnil rozvoj podnikatelům, kteří chtěli vstoupit do finančního sektoru, ale také přinesl vyšší úroveň profesionalizace do oblasti finančního poradenství. Tento model totiž propojuje flexibilitu samostatného podnikání s podporou silné značky a komplexního know-how Partners. Zájemci o franšízu mají k dispozici nejen školení a podporu, ale také již osvědčený koncept, který jim pomůže uspět na trhu. Partners Banka nyní otevírá dveře i pro ty, kteří mají zkušenosti z finančního nebo bankovního sektoru a chtějí podnikat s výrazně širšími možnostmi, než jaké jim dříve nabízely klasické banky.
Bankovním a poradenským pobočkám Partners se letos velmi dařilo. V prvním pololetí rostl jejich obrat meziročně o 13 % a cílí na celkový roční obrat 700 milionů korun. Pololetní obrat nejlepších 10 poboček dosáhl téměř 11,5 milionu korun, u nejlepších 50 to bylo přibližně 6,8 milionu korun. „Hnacím motorem růstu obratu jsou především investice a hypotéky. Růst je do značné míry podpořen byznys modelem, který je postaven na dlouhodobém servisu poskytovaném klientům Partners,“ konstatuje Jan Brejl s tím, že na pobočkách rostl od začátku roku také počet jejich koncipientů, celkem o 80 na současných 700.
Spojení finančního poradenství a bankovnictví franšízové sítě Partners přestavuje unikátní byznysovou příležitost pro všechny, kteří si chtějí otevřít vlastní podnikání ve výnosné oblasti financí. Cena vybavení a montáže bankovní pobočky Partners Banky se obvykle pohybuje mezi 1 a 1,5 milionu korun a závisí na velikosti pobočky. Cena úpravy prostor pro montáž vybavení je individuální a závisí na rozsahu úprav. Vstupní kapitál na rozjezd pobočky činí minimálně 500 tisíc korun. Tyto prostředky slouží k pokrytí provozních výdajů (platy, nájem, služby, úvěr) v prvních měsících provozu franšízy. Díky promyšlenému konceptu a vzdělávacímu systému franšízora se do tohoto podnikání mohou pustit i zájemci, kteří předchozí zkušenosti z finančního sektoru nemají.
„Pro mě bylo rozhodnutí vstoupit do Partners obrovským krokem dopředu. V Partners dáváme příležitost rozvíjet vlastní byznys s podporou silného zázemí. Franšízant není jen manažer bankovní pobočky. Je to skutečný podnikatel, není to pouhý zaměstnanec banky, který plní tabulky. Je to jiná úroveň zodpovědnosti, ale také svobody,” uzavírá Jan Chlumský.
Celý podcast ZDE
Zdroj: firstclass.cz