Banka, nebanka a poradenský tinder. Vyvíjíme revoluční aplikaci, odhaluje manažerka
24. 1. 2024
Nová Partners banka, která se pro širokou veřejnost otevře v březnu, nebude mít internetové bankovnictví. Veškerá komunikace bude probíhat přes mobilní aplikaci v chytrém telefonu. Za její vývoj v Partners zodpovídá Hanka Wallenfelsová. „V mobilní aplikaci se daleko snáz udržuje bezpečnost,“ prozrazuje v novém Finmag podcastu.
„Od začátku jsme věděli, že chceme mít aplikaci na prvním místě,“ říká Wallenfelsová, která před nástupem do Partners banky sbírala zkušenosti třeba v Home Creditu či Creative Docku. Inspirací jí prý byly především zahraniční mladé banky, které na mobilní aplikaci začínaly také.
„U českých bankovních aplikací jsem moc inspirace nenašla, i když mám apky snad všech, které na českém trhu působí. Mnohem zajímavější mi přišly aplikace bank působících v Jižní Americe, v Anglii se mi zase hodně líbí banka Starling,“ říká.
Vzhledem k tomu, že stáhnout si bankovní aplikaci ze zahraničí a jen tak si ji proklikat ale nejde, strávila prý spousty hodin už jen vyhledáváním a prohlížením linkedinových profilů. Takto prý postupně posbírali střípky a nápady, které do své aplikace nazvané „Partners Apka“ integrovali a testovali.
„Minimálně stejně důležité ale bylo zůstat neustále ve střehu a vnímat, co mi v tom kterém mobilním bankovnictví vadí,“ vysvětluje v podcastu.
Seznamka v „nebance“
Partners banka podle Wallenfelsové přijde na trh už v březnu letošního roku. Její aplikace ovšem bude v mnohém jiná, což je dáno už jen tím, pod křídly jakého byznysu vzniká. Finanční skupina Partners se dosud orientovala především na finanční poradenství a vstup do bankovního sektoru je pro ni nový.
„Skupina Partners nabízí poradenství, měla i portál sdružující produkty, které si u ní klienti sjednali, ale neměla žádnou aplikaci. Tak jsme se rozhodli s příchodem banky tyhle produkty do té aplikace zapojit. Říkáme tomu ,banka’ a ‚nebanka‘,“ poodkrývá chystané novinky Wallenfelsová.
V praxi to znamená, že část aplikace je bankovní, tedy se správou běžného účtu, platbami, příkazy; tak, jak to známe z jiných bank. Druhá část pak obsahuje právě správu produktů, které si klienti sjednali napříč finančním trhem přes poradce Partners.
S tím souvisí i další chystaná novinka, kterou má být jakýsi „poradenský tinder“. To bude část aplikace kde si klienti banky budou moci najít vhodného finančního poradce nebo poradkyně podle svých představ, pokud ho ještě nemají.
Tři verze a tuna testování
Vývoj bankovní aplikace provázané s produktovým portfoliem ostatních bank, pojišťoven a investičních společností je přitom podle Wallenfelsové úplně jiná liga než všechno, co si pracovně odžila u předchozích zaměstnavatelů.
„Na jakékoliv bankovní aplikaci si každý najde spoustu věcí, které mu vadí. I já jsem úplně stejná. Na rozdíl od ostatních mám ale ten luxus, že si všechno, co mě štve, můžu udělat po svém. Jak se ale ukazuje během testování, že si něco myslím já, nakonec nemusí být přijatelné pro ostatní.“
Během testování se prý Wallenfelsová obrací i na své nejbližší okolí, od kterého sama sbírá zpětnou vazbu. A to včetně kamarádů-rodičů s dětmi, protože aplikace Partners banky by měla přijít v několika verzích: od dospělácké, přes teenagery až po dětskou aplikaci pro děti od šesti do jedenácti let.
„Chtěla jsem něco, co na trhu vůbec není, tedy udělat to opravdu speciálně pro děti. Aplikace pro ně je kreslená a používá dětské výrazy.“ Příklad? Spojení „transakční historie“ nahradilo spojení „Za co platím“ či „Běžný účet“ je pojmenován jako „Moje kasička“.
Zdroj: finmag.cz